محله سرجوب دولت‌آباد برخوار

محله سرجوب دولت‌آباد برخوار


اینفوگراف غدیر خم

يكشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ب.ظ

آخرین باری که پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم وارد مکه شدند و اعمال حج را به جای آوردند در سال دهم هجری بعنوان حجه الوداع بود که حضرت برای اولین بار به طور رسمی اعلان حج دادند تا همه مردم در حد امکان حاضر شوند.

با اینکه انتظار می رفت پیامبر خدا در آخرین سفر حج خود مدتی در مکه بمانند، ولی بلافاصله پس از اتمام حج حضرت به منادی خود بلال دستور دادند تا به مردم اعلان کند: فردا کسی جز معلولان نباید باقی بماند، و همه باید حرکت کنند تا در وقت معین در غدیر خم حاضر باشند.

برای مردم بسیار جالب توجه بود که پیامبرشان بعد از ده سال دوری از مکه بدون آنکه مدتی اقامت کنند تا مسلمانان به دیدارشان بیایند و مسایل خود را مطرح کنند، بعد از اتمام مراسم حج فوراً از مکه خارج شدند و مردم را نیز به خروج از مکه و حضور در غدیر امر نمودند.

صبح آن روز که پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم از مکه حرکت کردند، سیل جمعیت که بیش از صد و بیست هزار نفر (و به قولی صد و چهل هزار، و به قول دیگر صد و هشتاد هزار نفر) تخمین زده می شدند به همراه حضرت حرکت کردند. حتی عده ای حدود دوازده هزار نفر از اهل یمن که مسیرشان به سمت شمال نبود همراه حضرت تا غدیر آمدند.

 گروهها و قبائل عرب، هر یک با دنیایی از معارف اسلام، پس از وداع با پیامبرشان و معرفت کامل به جانشین او راهی شهر و دیار خود شدند و خطبه پیامبر را به اهالی شهر و دیار خود رساندند و پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم نیز عازم مدینه گردیدند. خبر واقعه غدیر در شهرها منتشر شد و به سرعت شایع گردید و به گوش همگان رسید، و بدینگونه خداوند حجتش را بر مردم تمام کرد.

با وجود اینکه راویان بسیاری از سند های این حدیث ، راویان دو کتاب (صحیح مسلم) و (صحیح بخاری) هستند ، چه کسی می تواند صحت این حدیث را انکار کند؟! و تقریباً در بین برادران اهل تسنن و شیعیان شکی در تواتر این حدیث نیست و تنها بحث علمی که در این بین مطرح است تنها تفسیر و تاویل لفظ مولی است. 

http://www.farhangnews.ir/

۹۳/۰۷/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پرتال محله سرجوب دولت آباد برخوار