محله سرجوب دولت‌آباد برخوار

محله سرجوب دولت‌آباد برخوار


زینب کذّابه

جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ب.ظ

در زمان متوکّل عباسی، زنی ادعا کرد که من زینب دختر فاطمه‌ی زهرا علیها‌السلام  هستم. متوکل گفت: از زمان زینب تا به حال سال‌ها گذشته و تو جوانی؟! گفت: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  دست بر سر من کشید و دعا کرد در هر چهل سال جوانی به من برگردد!

متوکل، بزرگان آل ابوطالب و اولاد عباس و قریش را جمع کرد و آن‌ها گفتند: او دروغ می‌گوید؛ زیرا زینب در سال شصت و دو هجری قمری وفات کرده است

زینب کذّابه گفت: ایشان دروغ می‌گویند، من از مردم پنهان بودم تا الان که ظاهر شدم.

متوکل قسم خورد که باید شما با دلیل، ادعای این زن را باطل کنید. آنان گفتند: دنبال امام هادی بفرست تا بیاید و ادعای او را باطل کند. متوکل امام را طلبید و جریان را بازگو کرد.

امام فرمود: او دروغ می‌گوید و زینب در فلان سال وفات کرد. متوکل گفت: دلیلی بر بطلان قول او بیان کن. امام فرمود: گوشت فرزندان فاطمه علیها السلام  بر درندگان حرام است، او را نزد شیران بینداز اگر راست می‌گوید!

متوکل به آن زن گفت: چه می‌گویی؟ گفت: می‌خواهند مرا بکشند.

امام فرمود: این جا جماعتی از اولاد فاطمه علیها السلام  هستند و هر کدام را خواهی بفرست.

راوی گفت: صورت‌های تمام سادات تغییر یافت، بعضی گفتند: چرا حواله بر دیگری می‌کند و خودش نمی‌رود؟ متوکل گفت: چرا خودتان نمی‌روید؟

فرمود؟ اگر بخواهی می‌روم؛ متوکل قبول کرد و دستور داد نردبانی نهادند؛ حضرت داخل جایگاه شیران درنده شد و آنها از روی خضوع سر خود را جلوی امام بر زمین نهادند و امام دست بر سرشان می‌مالید، بعد امر کرد کنار روند و همه‌ی درندگان کنار رفتند.

وزیر متوکل گفت: زود او را بطلب که اگر مردم این کرامت را ببینند به او می‌گروند. پس نردبان نهادند و امام بالا آمد و فرمود: هر کس اولاد فاطمه علیها السلام  است بیاید میان درندگان بنشیند!

آن زن گفت: ادعایم باطل است، من دختر فلان مرد فقیر هستم، بی چیزی سبب شد که این خدعه را به کار برم. متوکل گفت: او را نزد شیران بیندازید؛ اما مادر متوکل او را شفاعت کرد و متوکل او را بخشید.

منبع: منتهی الآمال جلد 2 صفحه 678

۹۴/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پرتال محله سرجوب دولت آباد برخوار