محله سرجوب دولت‌آباد برخوار

محله سرجوب دولت‌آباد برخوار


مسجد صخره به جای مسجدالاقصی

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۹ ب.ظ

صهیونیست‌ها در راستای تحقق اهداف شوم خود در ساختن معبد سلیمان به جای مسجدالاقصی اقدام به چاپ و انتشار عکس‌هایی از قبه‌الصخره به عنوان مسجدالاقصی کرده و این گونه به جوامع اسلامی قبولاندند که هیچ فرقی بین این دو مسجد وجود ندارد. این اشتباه حتی بین ما ایرانیان نیز رایج شده است که مسجد با گنبد زرد رنگ را مسجد‌الاقصی می‌دانیم.

در میان صحن مستطیل شکل حرم قدسی، مسجد قبه‌الصخره که گنبد آن طلایی رنگ است قرار گرفته و در گوشه جنوبی این صحن موقعیت و ساختمان اصلی مسجدالاقصی، قبله اول مسلمانان قرار دارد. پیامبر عظیم‌الشأن اسلام ابتدا به سوی این محل نماز می‌گذاردند.

مسجدالاقصی در ضلع جنوبی حرم شریف قرار دارد و طول آن 88 و عرض آن 35 متر و دارای 53 ستون مرمرین است. صلیبیان پس از اشغال قدس در سال 1099 بخشی از آن را به کلیسا تبدیل کردند اما پس از آزادی قدس، مسجدالاقصی تعمیر،‌ محراب آن نوسازی و گنبد آن با مرمر پوشانده شد و یک منبر چوبین در آن قرار داده شد.

اما در مورد مسجد قبه‌الصخره باید گفت مسجد صخره که به دلیل نقشی که در واقعه اسرا و معراج پیامبر اعظم (ص) و نزول ایشان در مسجد صخره دارد، مورد توجه ویژه مسلمانان است. زیر گنبد طلایی این مسجد که نماد قدس نیز می‌‌باشد صخره‌ای موجود است که دلیل نام‌گذاری مسجد هم به همین خاطر است. گفته می‌شود محراب موجود در صحن مسجد محل برگزاری نماز جماعت پیامبر اکرم (ص) با پیامبران و فرشتگان در شب معراج بوده است.

صهیونیسم همواره کوشیده است تا با معرفی قبه‌الصخره (با گنبد طلایی) بجای مسجدالاقصی توجه مسلمانان از این مسجد که قبله اول آنها بوده است را منحرف و زمینه را برای ویران کردن مسجد و ساختن معبد سوم سلیمان بجای آن آماده کند.

یهودی‌های افراطی نیز بارها تهدید به تخریب مسجدالاقصی نموده‌اند. چرا که در برنامه آنان تخریب مسجدالاقصی نقطه عطف اشغال قدس است.

صهیونیست‌ها مدت‌هاست که مشغول حفاری‌های بسیار گسترده‌ای در زیر پایه‌های مسجدالاقصی هستند و با ایجاد زیر گذر زیر پایه‌های آن زمینه تخریب و فروپاشی کامل آن را فراهم کرده‌اند. دامنه گسترده حفاری‌ها موجب فروپاشی بخش‌های مختلفی در اطراف مسجد‌الاقصی شده است و پس از مجروح شدن 17 دانش آموز بر اثر ریختن کف کلاسی در مدرسه‌ای که کمتر از 100 متــر از مسجـدالاقـصی فـاصله دارد ، خـطر فـروپـاشی ایـن مکـان مـقدس بـیـش از پـیش نـمایان می‌گردد. رژیـم اشغالگـر اسرائـیل با استـفاده از مـواد شیـمیایـی بـسیـار قـوی صخره‌های سخت و خـاک‌های زیر مسجـدالاقصی را از بـیـن می‌برند تا مسجـدالاقصی را از بین بـرده و بتوانـد موهومات خود (معبد سلیمان) را جایـگزین کنند، بـه طوری که ایـنک مسجدالاقصی معلق در هوا است و خطر فروپاشی آن با تلنگر و زمین لرزه‌ای وجود دارد.


۹۴/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پرتال محله سرجوب دولت آباد برخوار