محله سرجوب دولت‌آباد برخوار

محله سرجوب دولت‌آباد برخوار


وظایف زنان

دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۳۰ ب.ظ

شهید محراب حضرت آیت‌الله سیّد عبدالحسین دستغیب شیرازی می‌نویسد: در چند سال قبل، محترمه‌ی علویّه‌ای (خانمی سیّده) که بر نماز جماعت مسجد جامع مداومت داشت به بنده گفت: مدّت‌ها است که به جدّه‌ام صدیقه‌ی طاهره، فاطمه‌ی زهرا علیها‌السلام متوسّل شده‌ام برای نجاتم تا این که شب گذشته در عالم رؤیا آن حضرت را دیدم، عرض کردم: بی‌بی! ما زنان چه کنیم که اهل نجات باشیم؟

حضرت فرمود: «شما زنان به شش چیز مواظبت کنید تا اهل نجات شوید». من غفلت کردم از پرسش آن شش چیز و از خواب بیدار شدم و تو بگو آن شش چیز کدام است؟

بنده به نظرم رسید که در قرآن مجید آخر سوره‌ی ممتحنه، وظایف زنان و شروط پذیرفته شدن بیعت آن‌ها با رسول خدا صلی‌الله علیه و آله را بیان فرموده است؛ پس به آیه‌ی دوازدهم از سوره‌ی مزبور مراجعه کردم و دیدم شش چیز است، آن گاه به آن علویّه تذکّر دادم که قطعاً مراد صدیقه‌ی کبری علیها السلام همین شش چیز است و برای این که زنان مسلمان وظایف خود را بدانند، آیه‌ی مزبور با مختصر ترجمه‌ای نقل می‌گردد: (یا أَیُّهَا النَّبیُّ إِذا جآئَکَ المُؤمِناتُ یُبایِعنَکَ أَن لا یُشرِکنَ بِاللهِ شَیئاً و لا یَسرِقنَ و لا یَزنینَ و لا یَقتُلنَ أَولادَهُنَّ و لا یَأتینَ بِبُهتانٍ یَفتَرینَهُ بَینَ أَیدیهِنَّ و أَرجُلهِنَّ و لا یَعصینَکَ فی مَعرُوفٍ فَبایِعهُنَّ واستَغفِر لَهُنَّ اللهَ إِنَّ اللهَ غَفُورٌ رَحیمٌ) ؛ ای پیامبر صلی‌الله علیه و آله! هنگامی که زنان مؤمن نزد تو می‌آیند تا با تو بیعت کنند [اول آن که] چیزی را شریک خدا قرار ندهند، [دوم آن که] دزدی و [سوم آن که] زنا نکنند، [چهارم آن که] فرزندان خود را نکشند، [پنجم آن که] تهمت و افترایی پیش دست و پای خود نیاورند و [ششم آن که] در هیچ کار شایسته‌ای با فرمان تو مخالفت نکنند، پس با آن‌ها بیعت کن و برای آنان از درگاه خداوند آمرزش بطلب که خداوند آمرزنده و مهربان است.

منبع: داستان‌های شگفت

۹۴/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پرتال محله سرجوب دولت آباد برخوار