محله سرجوب دولت‌آباد برخوار

محله سرجوب دولت‌آباد برخوار


نفس پاک

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۱۱ ق.ظ

ابوحمزه ثمالی از کسانی بود که مورد توجه چهار امام معصوم قرار گرفت تا جایی که وقتی امام صادق علیه‌السلام  می‌دید ، می‌فرمود: هر وقت تو را می بینم احساس آرامش و راحتی می‌کنم.

از بس نفس او پاک بود بیشتر اوقات خود را در مسجد کوفه می‌گذرانید و به عبادت مشغول بود.

ابوحمزه می‌گوید: روزی جلوی ستون هفتم مسجد کوفه نشسته بودم، مردی از در «کنده» وارد شد که زیباتر، خوشبوتر و خوش لباس‌تر از او ندیده بودم، عمامه‌ای بر سر و پیراهنی با نیم تنه بر تن داشت؛ اما عبا نداشت. کفش‌های عربی را از پای در آورد و کنار ستون هفتم به نماز ایستاد.

چنان تکبیره الاحرام گفت که موی بر بدنم سیخ شد و شیفته لهجه‌ی دلربای او شدم. نزدیک رفتم تا سخنانش را بشنوم. دعایی خواند و چهار رکعت نماز به جای آورد، پس از پایان نماز برخاست و از مسجد خارج شد.

به دنبال او حرکت کردم تا به کوفه رسید، دیدم غلامی شتری را آماده دارد. از او پرسیدم: این آقا کیست؟ گفت: از سیمای او نشناختی؟ او علی بن حسین زین العابدین است.

آن گاه خود را به پای امام انداختم و شروع کردم به بوسیدن پای مبارک امام. امام با دست مبارکشان مرا بلند کردند و فرمودند: چنین مکن که سجده برای غیر خدا شایسته نیست. بعد ابوحمزه از اصحاب خاص امام سجاد شد و امام باقر و امام صادق و امام کاظم علیهم السلام را درک و از فیض آن‌ها استفاده کرد تا جایی که امام رضا علیه‌السلام  فرمود: لقمان زمان خود بود؛ زیرا چهار نفر از ما را خدمت کرده بود.

منبع: یکصد موضوع ، پانصد داستان به نقل از سیره ی ابن هشام

۹۴/۰۸/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پرتال محله سرجوب دولت آباد برخوار