محله سرجوب دولت‌آباد برخوار

محله سرجوب دولت‌آباد برخوار


سلام با بوی خدا

جمعه, ۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴ ب.ظ

یکی از مراجع می‌گفت:

ما یک گاریچی در محله‌مان بود، که نفت می‌برد و به او عمو نفتی می‌گفتند.

یک روز مرا دید و گفت حاج آقا سلام، ببخشید خانه‌تان را گازکشی کرده‌اید؟

گفتم بله.

گفت: فهمیدم چون سلام‌هایت تغییر کرده!

آقا می‌گوید من تعجب کردم گفتم: یعنی چه؟

گفت: قبل از اینکه خانه‌ات گازکشی شود، خوب مرا تحویل می‌گرفتی، حالم را می‌پرسیدی، همه‌ی اهل محل همین طور هستند.

هر کس خانه‌اش گازکشی می‌شود دیگر سلام علیک او تغییر می‌کند.

این آقا که از بزرگان است فرمود: من فهمیدم سی سال، سلامم بوی نفت می‌داد. عوض اینکه بوی خدا بدهد.

 سی سال او را با اخلاق اسلامی تحویل گرفتم. خیال می‌کردم اخلاقم اسلامی است. ولی حال که خانه را گازکشی کردم ناخودآگاه فکر کردم نیازی نیست به او سلام کنم.

یادمان باشد ، سلاممان بوی نیاز ندهد

(استاد سید عباس موسوی مطلق)

۹۴/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پرتال محله سرجوب دولت آباد برخوار