محله سرجوب دولت‌آباد برخوار

محله سرجوب دولت‌آباد برخوار


با «زهران علوش» آشنا شوید.

يكشنبه, ۶ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ق.ظ

شاید در نگاه اول، بیشتر از هر چیزی چهره به ظاهر موجهش، نظر مردم سراسر جهان را جلب کرده باشد. اما این مرد، تروریست جلادی به حساب می‌آمد که قصابی‌ها و سنگدلی‌هایش، خواب را از چشم کودک و پیر و جوان گرفته بود.

 فرزند خلف یک مفتی سلفی

«زهران علوش» در سال 1971 در منطقه «دوما» و نزدیک دمشق به دنیا آمد. پدرش «عبدالله علوش» مفتی سلفی و سرشناس سوریه بود که هنوز زنده است و در عربستان زندگی می‌کند. «زهران» تحصیلات دانشگاهی‌اش را در دانشکده شریعت دانشگاه دمشق آغاز کرد و بعدها با سفر به عربستان در مدینه آن را کامل کرد.

از سال 1978 فعالیت‌های تبلیغی خود را با اتکا به آموخته‌های وهابیت و اندیشه‌های سلفی آغاز کرد و تحت تعقیب قرار گرفت و در نهایت دستگیر شد و به زندان افتاد. سال‌های 2009 تا 2011 را در زندان گذراند تا اینکه با آغاز جنگ‌های داخلی سوریه، در پی عفو عمومی همراه با 1500 زندانی سلفی دیگر آزاد شد. بی‌درنگ پس از آزادی وارد جبهه‌های جنگ شد. از همان ابتدا مخالف تشکیل حکومت دمکراتیک بود و عقیده داشت دموکراسی موجب تفرقه میان مردم می‌شود و به جای آن باید حکومت اسلامی به شیوه خلافتی تشکیل داد.

او مدعی احیای خلافت «اموی» بود، علویان و شیعیان را مجوس می‌دانست و خواهان پاکسازی دمشق از وجود آن‌ها بود. بعدها و با اتکا به همین افکار گروه تروریستی «جیش الاسلام» را  تأسیس کرد که به سومین گروه قدرتمند تروریستی در سوریه تبدیل شد.

 ماجرای «خان العسل»

تخصص اصلی «زهران علوش» در استفاده از موشک و خمپاره انداز بود. اما منطقه «خان العسل» نخستین جایی بود که آقای فرمانده به ظاهر آرام و خوش تیپ، اوج درندگی و بی‌رحمی خود را به نمایش گذاشت. این روستا در جنوب غربی استان حلب بود و همه آن را به خاطر عسل‌های مرغوبش می‌شناختند. تا اینکه «علوش» برای اولین بار با موشک‌های شیمیایی این منطقه را هدف قرار داد و 220 نفراز غیر نظامیان، زنان و کودکان را به کام مرگ فرستاد. تحقیقات نشان داد «علوش» گردان شیمیایی تروریست‌ها به نام «لواء الاسلام» را با کمک‌ ترکیه، بازماندگان بعثی‌های عراق و پول‌های عربستان راه اندازی کرد. شاهکارهای این تروریست سلفی به همین موارد ختم نمی‌شود. ساکنان غوطه شرقی و منطقه عدرا هرگز کشتار «علی الهویه» را از یاد نخواهند بود. روزهایی که «جیش الاسلام» قتل عام بر اساس مذهب را در پیش گرفت و بعدها صدها جسد از شهروندان علوی و شیعه مذهب سوری ساکن این مناطق در تونل‌ها و کانال‌هایی که تروریست‌ها حفر کرده بودند، پیدا شد.

بیشتر طرف‌های درگیر در سوریه «علوش»  و افکار متعصبانه او را بزرگ‌ترین مانع مصالحه در منطقه غوطه شرقی می‌دانستند، زیرا هر بار شرایط به سمت مصالحه و آرامش پیش رفته بود، گروه «جیش الاسلام» با موشک باران و خمپاره باران منطقه دست به کشتاری جدید زده بود تا در عمل هیچ مصالحه‌ای شکل نگیرد. فرمانده سنگدل بشدت توهم تشکیل حکومت «اموی» را داشت و این توهم را در یکی از سخنرانی‌هایش فریاد زده بود. جایی که می‌گفت: «خبر خوبی برای شما شیعیان دارم.همانگونه که بنی امیه در گذشته سرهای شما را خرد کرد، ما سرهای شما را خرد خواهیم کرد».

 پرده آخر

جمع شده بودند برای همبستگی دوباره گروه‌های تروریستی. حملات ارتش سوریه و شکست‌های پی در پی تروریست‌ها در غوطه شرقی و منطقه «مرج السلطان» گروه‌های تروریستی را پراکنده کرده بود و به دلیل وجود اختلافات داخلی بیشترشان در حال فروپاشی بودند. هنوز 16 دقیقه از شروع جلسه محرمانه در طبقات زیرین ساختمانی محکم و حفاظت شده نگذشته بود که موشک‌های شلیک شده از هواپیمای روسی، جلسه فوق سری تروریست‌ها را به جهنم تبدیل کرد. همه حاضران در جلسه از جمله «علوش» و معاونش و 13 نفر از فرماندهان گروههای تروریستی کشته شدند و خدا می‌داند از اندیشه پوسیده «احیای حکومت اموی» چیزی باقی ماند یا نه؟

۹۴/۱۰/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پرتال محله سرجوب دولت آباد برخوار